Sunday, July 18, 2010

Bulan Bertuah!




Selamat hari lahir ke 28 buat abang hari ini :) 19 Julai 2010.

moga sentiasa sihat, ceria, panjang umur dalam redhaNya dan berterusan memberi ilmu dan menuntut ilmu serta mendapat segala yang terbaik dalam hidup.

Hanya kad dan kek yang mampu diberi kali ini, tetapi yang lebih bermakna, setiap saat berkongsi hidup, itulah hadiah buat diri ini dan abang yang tiada tolok bandingnya :) moga Allah meredhai segalanya..


Bulan ini juga bulan bertuah..

4 Julai, melahirkan cahaya mata pertama Nur Fatimah, dah masuk setahun lebih rupanya, cepat masa berlalu.. Memang terbayang-bayang keletahnya apabila masuk setahun sekiranya Allah panjangkan umurnya..


22 Julai juga birthday mama.. Happy becoming birthday ma! :)


Bulan Julai juga masuk pelajar baru dan pertama kali mengajar kuliah yang berat bagi saya.. Asas Sains Fizik.. Perlu berusaha lebih menyampaikan yang terbaik buat diri yang tidak pernah belajar Fizik. Moga-moga pelajar dapat memahami dan menyampaikan yang terbaik. Lucu apabila mengenangkan pelajar yang memanggil ustazah, ada juga memanggil cik jah.

" Boleh panggil saya Puan Khadijah ye, kalau cik nanti ada pula yang terasa,saya dah kawin. Saya pun mengajar subjek sains, jadi tak perlu lah panggil ustazah :)"


" Jaga adab dengan guru, datang pada masa yang tepat dan berdisiplin dalam belajar" ingatan saya pada mereka. Sejak saya mengajar tutorial selama 4 tahun, saya dapati pelajar Falak yang pelbagai, ada yang seronok belajar, ada yang belajar kerana terpaksa, ada yang aktif dan banyak bertanya, ada juga yang kurang berdisiplin. Namun, seronok apabila melihat mereka masih meneruskan program-program falak dan mengikat adik-adik junior.

Moga hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini.

Ramadhan bakal menjelma, perbanyakkan puasa dan persediaan di Bulan Sya'ban, moga-moga Allah panjangkan umur kita semua merasai kelazatan beribadah di Bulan Ramadhan.. Ameen

3 comments:

  1. Salam dijah...:)

    smg sihat selalu.. Sekejap je ms berlalu kan. insha-Allah bidadari sdg menunggu di sana:)

    ReplyDelete
  2. Salam kdij =)

    tumpang bahagia ni ^o^

    ReplyDelete
  3. thanks kak adie n faiz :)

    mmg sekejap je masa berlalu kan kak.. tengok-tengok dah setahun

    faiz mmg ghajin tgk blog akk ek.. thanks ya..

    ReplyDelete